Side Menu

Een overtuigende klantcase?

Een hand-out voor een beurs, testimonial op de website of artikel in een relatiemagazine – klantcases zijn er in alle soorten en maten. Alle goede cases hebben één gemene deler: ze zijn overtuigend. Hoe trek je met een klantcase jouw prospects over de streep?

 

Mijn Klantcase.nl collega Joost geeft vijf tips om lezers voor je te winnen:

 

1 Geef niet meteen alles weg, maar trigger de lezer. Bijvoorbeeld om door te klikken naar de productpagina of om contact op te nemen. Hetzelfde geldt voor de intro. Daarin licht je een tipje van de sluier op. Wek interesse en neem de lezer mee in je klantverhaal.

 

2 Gebruik quotes. “Een verhaal in spreektaal leest toch veel prettiger, vind je niet?”, zegt Joost. “Ik gebruik een quote vaak na een informatief deel. Goed voor de afwisseling.” En een quote heeft nog een voordeel: “Een verhaal komt overtuigender over uit de mond van de klant. Ook niet onbelangrijk in een case.”

 

3 Vertel ook eens wat niet goed is gegaan. Dat maakt een verhaal realistischer. Maar leg vervolgens wel uit hoe jouw klant dat heeft opgelost. Hoe hij het securitylek snel heeft gedicht met een automatische update of hoe de vertraging binnen de perken is gebleven door een uitgedacht implementatieplan.

 

4 Anonimiseer niet. Heb je een aansprekende klant, waar je een succesvol project hebt uitgevoerd… maar wil de klant niet meewerken aan een klantcase? Maak het verhaal dan niet anoniem. Want ‘een internationale speler in offshore’ of een ‘een grote financiële instelling’ doet afbreuk aan je boodschap.

 

5 Vertaal in cijfers. Want er bestaat geen beter bewijs dan de keiharde cijfers. Hoeveel leads heeft een nieuwe sales-aanpak opgeleverd? Met welk percentage is het aantal fouten verminderd? Wat zijn de besparingen van een geautomatiseerd proces? Maak voordelen en resultaten concreet.

 

Nog niet overtuigd? Kijk eens hoe de copywriters van Klantcase.nl het er in de praktijk van afbrengen op www.klantcase.nl/onze-cases.

 

Twitter_400x400

Geen reactie

Plaats een reactie