Solar Challenge

Mijn eerste associatie bij het woord nieuws is persbericht. Ik schrijf of lokaliseer regelmatig berichten waarin bedrijven een prachtig nieuw product aankondigen of melden dat ze een project binnengehaald hebben. Juist daarom was het vorige week zo boeiend om echt middenin het nieuws te zitten. Voor Relaties, een leverancier van software voor informatiemanagement, schreef ik een blog over het Solar Team Twente. Zij streden afgelopen week mee om de podiumplekken tijdens de Bridgestone Solar Challenge. In deze race dwars door Australië (3.000 km) nemen knappe koppen van technische universiteiten uit de hele wereld het tegen elkaar op met zonne-auto’s. Deze studenten zetten hun studie on hold om mee te mogen doen aan dit prestigieuze project. Vlak voor de start sprak ik de PR-man van Team Twente over hun zonne-auto, de RED shift. Hoe mooi is het dan als je zo iemand vervolgens avond aan avond naar het achtuurjournaal op TV ziet om de voortgang te bespreken. Ik vind dat in ieder geval heel tof. Het blog is inmiddels gepubliceerd. En Twente moest naast winnaar Delft nog drie deelnemers voor zich dulden. Volgend jaar beter!

 

Geen reactie's

Geef een reactie