Side Menu

UW VERHAAL

 

Uw company story is veel meer dan de opsomming van alle mijlpalen sinds de oprichting. Of een mooi projectplan. Het geeft duidelijk aan hoe u het verschil voor mensen, klanten en relaties maakt. En het allermooiste is dat het verhaal er al is. Een bedrijf ontstaat namelijk niet uit het niets. Ooit was er een goed idee of plan en dat zit nog steeds in de haarvaten van de organisatie.

Aanpak

Maar hoe achterhaal je dat verhaal? Veel bedrijven hebben hun identiteit, kernwaarden, missie en visie al een keer vastgelegd. Met die documenten in de hand ga ik in gesprek met mensen in uw organisatie. We gaan dieper in op persoonlijke achtergronden, drijfveren en ambities. Zo bouwen we samen aan het fundament van uw verhaal. En als er nog geen visie, missie en kernwaarden omschreven zijn, is dat ook geen probleem. Dan achterhalen we die eerst. Daarmee leggen we een stabiele basis voor hét verhaal van de onderneming.

 

Resultaat

Uw company story is het startpunt voor content. Een tastbaar document dat helpt om een verhaal te vertellen, niet te zenden. Een verhaal waar medewerkers en klanten trots op zijn. Dat mensen boeit en helpt om consistent en strategisch te communiceren. Vanzelfsprekend geschikt voor het gewenste kanaal en afgestemd op de relevante doelgroep. Iedereen die uw content leest, herkent het verhaal. Zij weten wat uw bedrijf te bieden heeft; helder, herkenbaar en – vooral – waard om te vertellen en te delen.

Delen

Dit geldt natuurlijk niet alleen voor nieuwe content. Als het verhaal eenmaal staat, is het een kleine stap om bestaande teksten aan te passen. Tot slot is een company story sterker als uw eigen medewerkers het verhaal passievol vertellen en delen. Daarom onderzoek ik graag wie binnen de organisatie een (content)bijdrage kan leveren. Ik verzorg eventueel trainingen en kan ook een regierol vervullen. Op die manier gaat de company story nog meer leven, binnen en buiten de bedrijfsmuren.