MIJN VERHAAL

Ik ben altijd nieuwsgierig naar mensen en organisaties met een positieve impact op de wereld om hen heen. Tijdens mijn studie Geschiedenis heb ik geleerd om niet alleen te kijken naar de gevolgen van gebeurtenissen, maar steeds weer te zoeken naar ‘het waarom’. Die brede interesse en nieuwsgierigheid drijft mij ook in mijn werk als tekstschrijver. Als allround copywriter heb ik inmiddels ruim twintig jaar ervaring met het ontdekken en beschrijven van de verhalen achter een organisatie, product, dienst of project. In gesprekken met management op alle niveaus – van corporate tot eenmanszaak – ontrafel ik complexe onderwerpen en structuren, en daarbij laat ik kritische vragen niet achterwege.

Als academicus vind ik het een uitdaging om me onderwerpen snel eigen te maken en te koppelen aan de strategie en doelstellingen van een organisatie. Daardoor kan ik op managementniveau meedenken en adviseren over de contentstrategie. Bovendien zie ik de grote verbanden en kan boodschappen perfect afstemmen op kanalen en doelgroepen. Ongeacht of het gaat om een productiemedewerker, piloot of CFO. Ik ben thuis in long en short copy en schrijf zowel voor on- als offline media. Alles wat ik doe en schrijf is steeds in lijn met de strategie en afgestemd op de company story. Volgens mij is dat een absolute voorwaarde om content te maken die lezers raakt en in beweging brengt.