De potentie van een klantcase+

De potentie van een klantcase+

Klantcase, casestudy, klantverhaal of referentieverhaal. Hoe het ook noemt, ik heb er al heel wat geschreven. Het principe is eenvoudig. Je vraagt je klant waarom hij voor jouw producten of diensten heeft gekozen. Het resultaat is een persoonlijk verhaal over de uitdaging, oplossing en het resultaat. Natuurlijk is geen klantcase hetzelfde, zelfs niet als ze over hetzelfde product gaan. Dat is ook precies waar voor mij steeds de uitdaging ligt.

 

Niet alleen IT

In de IT-wereld zijn klantcases een krachtige marketing & sales tool. Ook in andere sectoren groeit dat besef langzaam. Via klantcase.nlmaak ik ze inmiddels ook voor ingenieursbureau Royal HaskoningDHV. Een andere branche is werving & selectie. Recruitmentbureaus hebben het voordeel dat ze zowel kandidatenals klanten zelf aan het woord kunnen laten. Van de Groep & Olsthoorn, executive search & recruitment van hoger management in de techniek, gaat daarbij nog een stap verder. Om aandacht te besteden aan hun internationale activiteiten hebben ze een aantal kopstukken van Nederlandse bedrijven die internationaal opereren aan het woord gelaten. Zij gaven hun visie op de ontwikkelingen in expat-land. In combinatie met traditionele klantcases, met klanten en kandidaten, geeft het familiebedrijf een pakkend beeld van recruitment van topmensen op wereldschaal.

 

 

 

Beeld: Van de Groep en Olsthoorn

Geen reactie's

Geef een reactie