AI, veel meer dan sciencefiction

AI, veel meer dan sciencefiction

AI, artificial intelligence of kunstmatige intelligentie. De meeste mensen denken dan aan robots en sciencefiction. Datascience en AI zijn het scifi stadium allang voorbij. Hoe denk je dat Netflix je steeds weer een filmsuggestie doet die verdacht veel bij je echt voorkeur ligt? AI is inmiddels de gewoonste zaak van de wereld, in ons privéleven en in de zakelijke wereld. En dan heb ik het niet alleen over slimme robots of slimme systemen. Ook in het salesdomein is AI al flink in gebruik.

 

Voor Accenture bewerkte ik recent een Engelstalige klantcase over VodafoneZiggo. Dit kabel-, telecom- en mediabedrijf ontwikkelde een voorspellend AI-model dat een hogere conversieratio opleverde. Het vertrekpunt van dit verhaal was: Hoe kan VodafoneZigge de huidige klantdate benutten om te voorspellen waar salescapaciteit en –investeringen het meeste succes kunnen opleveren. Het verhaal verscheen op Rockingrobots.nl.

 

 

Fotocredit: Rockingrobots

Geen reactie's

Geef een reactie