De AFAS Succesbeheergids

AFAS beheerders zijn geen gewone applicatiebeheerders. Voor AFAS en hun eigen organisaties zijn het regelrechte superhelden. Daarom ontwikkelde ik samen met de marketingafdeling een Succesbeheer contentplatform. In de loop der jaren heb ik daar heel wat bijdragen aangeleverd. De content varieert van praktische tips & tricks en ervaringen van beheerders tot productnieuws.

 

Geuzennaam

Je kunt zeggen dat Succesbeheerders inmiddels een geuzennaam is. Bedrijven gebruiken de titel in vacatureteksten en op LinkedIn vind je al mensen die deze functieomschrijving in hun profiel hebben opgenomen. Een eigen traineeship en drukbezochte ‘Dagen van de AFAS beheerder’ zijn andere spin-off. Maar wat is dan de volgende stap?

 

#doedan

Zoals vaak bij het bedrijf uit Leusden is er een (wild) idee. En in plaats van alleen maar te praten, pakt de organisatie meteen door. Kortom: Van #hoedan naar #doedan. In no-time is daarom het Succestival uit de grond gestampt. De elementen zijn bekend: een goed terrein, foodtrucks en bovenal een boeiend programma. Ook een festivalgids mag niet ontbreken. En daar kom ik in beeld.

 

 

Survival kit

Voor de line-up van het Succestival en actuele info gebruikt AFAS natuurlijk hun eigen app. Wat moet er dan in zo’n gids staan? Tijd om de bestaande content van het Succesbeheer platform weer eens te inventariseren. Wat hebben we eigenlijk al? Daar staat al een schat aan informatie die nu hergebruikt, en waar nodig herschreven, is voor de Succesbeheer gids. Een mooie klus die me dwong om ‘oude’ content weer met een frisse blik te bekijken. Het resultaat mag er zijn: een Woudlopersgids of Survival kit boordevol vol praktisch informatie, tips en vuistregels. Content die het werk van een Succesbeheerder nóg makkelijker en vooral leuker maakt. En dat geldt zeker ook voor mijn werk.

Geen reactie's

Geef een reactie