De kracht van een klantcase

De kracht van een klantcase

Vorige week lanceerde ik samen met oud-collega Joost Hanraets klantcase.nl. Joost zette de voordelen van een klantcase op een rij:

 

Wie kan jouw dienst of product geloofwaardiger aanprijzen dan jouw klant? Precies… een goede reden om een klantcase te maken. Nog vier redenen om een dergelijke klantverhaal op papier te zetten:

 

Marketingtool
Met een referentieverhaal laat je niet alleen zien dat jouw klant tevreden is. Het is ook een manier om de interesse van prospects te wekken: ‘Ik wist niet dat jullie dat ook deden?’ Je kunt klantcases plaatsen op je site, delen via social media of bundelen per sector, thema of product. Ook op beurzen of events heb je zo eenvoudig een praktische hand-out.

 

Concrete informatieoverdracht
In een case vertaalt een copywriter theorie naar praktijk, het liefst in harde cijfers. Niet voor niets is een klantcase populair bij ICT-bedrijven. Zo laten ze zien wat ze met hun hardware, software en services kunnen realiseren en welke voordelen dat oplevert. Maar dit geldt natuurlijk evengoed voor iedere andere sector.

 

Verstevig de klantrelatie
Je laat als bedrijf zien dat je trots bent op het geleverde dienst/product. Dat je interesse hebt in de business van je klant en graag met hem geassocieerd wordt. Met een face-to-face interview door een tekstschrijver benadruk je dat nog eens extra.

 

PR-middel
Heb je een unieke oplossing geleverd? Voor een actueel of maatschappelijk probleem? Aan een aansprekende naam? Waar in een sector veel behoefte aan is? Allemaal redenen voor de media om jouw case study op te pakken. Dat maakt het tot een doeltreffend PR-middel.

 

Is een case wat voor jouw organisatie? Kijk eens op klantcase.nl.

 

Schermafbeelding 2016-07-07 om 15.49.52
Geen reactie's

Geef een reactie